Grand Damwand
/ Kennis /FSP Warmgewalst Damwandprofielen

FSP Warmgewalst Damwandprofielen

In de late jaren 1950, werden warm gewalst damwanden voor het eerst gebruikt in de bouw van de Wuhan Yangtze River Bridge, geproduceerd uit Japan Nippon Steel. In China is dit het eerste geval warmgewalste U type damwanden zijn aangevraagd kofferdam constructie.

Na enkele decennia vanwege de economische beperkingen, en het feit dat China binnenlandse productie apparatuur en walstechnologie had, was er geen damwand productie in China.
In de 20e eeuw, de Chinese staalindustrie steeg zeer snel, molens geïmporteerd nieuw rollend materieel productielijn uit Japan en Korea, fabrikant damwand produceerde 500 ton van type III profielen en deze producten werden met succes in de Nen River Bridge bouwkuip toegepast, Jingjiang New Century Scheepsbouw fabriek 300.000 ton dock, en ook geëxporteerd naar Bangladesh voor de overstromingen en andere projecten.

Na de productie proces, vanwege de lage productie-efficiëntie en minder binnenlandse vraag alsmede gebrek aan technische ervaring en andere redenen heeft warmgewalste damwanden niet blijven produceren. Volgens de statistieken, China's jaarlijkse verbruik van warmgewalst U type damwand blijven op ongeveer 300.000 ton, goed voor 10% van de wereld, en slechts beperkt tot een paar havens, dokken, scheepswerven en brug bouwprojecten en andere permanente bouwkuip, uitgraven en andere tijdelijke werken.

In de afgelopen jaren, met de snelle ontwikkeling van de Chinese economie, allerlei nieuwe, efficiënte en milieuvriendelijke bouwtechnieken en materialen geleidelijk populair. Vanwege zijn hoge sterkte, lichtgewicht, goede afdichting, goede duurzaamheid, hoge bouw efficiency, kleine footprint, grootschalige bouwprojecten allemaal begonnen om de panelen te gebruiken. Grote projecten zoals de Shanghai Changxing Scheepsbouw Base project, Caofeidian Coal Terminal, etc. Daarnaast heeft de stichting put, met behoud van bouwkuip, werf de bouw en een aantal andere projecten, zoals de tweede fase van de internationale luchthaven Pudong, Shanghai World Expo-project, de Hangzhou Bay Bridge ook behoefte aan een grote hoeveelheid stalen damwand.
Maar in het algemeen, China's stalen damwand technologie is nog in de kinderschoenen, de huidige jaarlijkse verbruik van stalen damwand is ongeveer 30.000 ton, waardoor de productie en toepassing van warmgewalste damwanden is nog een lange weg te gaan voor alle fabrikanten damwand in China